
El paisatge, de mar a muntanya
CIMAE, SCCL – Cooperativa d’Iniciatives Mediambientals i Educatives
Guia d'activitats (proves) > Esdeveniments > Climatologia, Éssers vius > El paisatge, de mar a muntanya
- Aquest esdeveniment ja ha passat.
SOL·LICITA PLACES si vols realitzar l'activitat

Recinte
- Lloc:
- Centre Educatiu
- Direcció:
- Terrassa, Barcelona Espanya
Organitzador
Detalls
- Inici:
- 13 setembre 2021
- Fi:
- 22 juny 2022
- Preu:
- 80,00€
- Activitat:
- Medi ambient i sostenibilitat
- Etiquetes de l'Esdeveniment:
- Climatologia, Éssers vius
- Lloc web:
- Visitar web »
DESCRIPCIÓ
Els alumnes construiran diferents paisatges sobre el suport d’una maqueta per conèixer com és el conjunt del nostre territori i descobrir les interrelacions que s’estableixen entre els diferents elements que en formen part.
D’aquesta manera, simular un paisatge de costa, amb els elements inerts (relleu, hidrologia, clima), els éssers vius (vegetació i fauna) i el tipus de poblament i l’activitat econòmica que el caracteritzen, servirà de punt de partida per poder conèixer, de manera sintètica, com és un dels nostres paisatge i poder així, pronosticar possibles evolucions d’aquests.
ATENCIÓ: S’ofereixen 40 tallers. Només se subvenciona un cicle i un curs per cicle. Els centres escolars d’una sola línia podran participar tot el cicle. Els centres escolars de més d’una línia hauran d’escollir quin dels dos cursos de cada cicle participarà de l’activitat.
Nombre màxim d’alumnat participant a cada sessió: 30 pax (1 grup classe)
El cost de l’activitat és: 1 grup 80 €, 2 grups 125 € i 3 grups 180 €.
- Alumnat a qui s'adreça
- Primària Cicle mitjà - Curs 3r, Primària Cicle mitjà- Curs 4t, Primària Cicle superior- Curs 5è, Primària Cicle superior- Curs 6è, Educació especial
- Idioma
- Català
- Material de suport
- Maqueta d'ús de 4x1 m, material de construcció de paisatges, pòsters de suport i dossier.
- Material a càrrec de
- Professional que fa l'activitat
- Objectius
- 1- Comprendre les interrelacions que s’estableixen entre el elements físics del paisatge: relleu, climatologia, sòl i tipus de vegetació i fauna. 2- Identificar les espècies vegetals i animals típiques que configuren el paisatge de Catalunya. 3- Comprendre el paisatge com un sistema dinàmic integrat per elements inerts, éssers vius i elements antròpics entre els quals s’estableixen relacions. 4- Analitzar el paper que juga l’home en la transformació del paisatge.
- Competències bàsiques
- Conviure i habitar el món - Coneixement i interacció amb el món físic
- Competències bàsiques de primària
- Àmbit coneixement del medi - Medi natural
- Objectius de desenvolupament sostenible
- Educació de qualitat, Igualtat de gènere, Reducció de les desigualtats
- Preu
- Copagament
- Copagament
- El Servei d'Educació subvenciona el 50% del cost de l'activitat a les escoles de la ciutat.
- Forma de pagament
- Transferència bancària
- Alertes
- Limitades
- Durada
- 1,5 h
- Sessions
- 11 h